niedziela, 26 lutego 2017

Klasyczne pancakes

Witam!

Podaję niezawodny przepis na puszyste pancakes lub małe omleciki, które można również smażyć z owocami, np. z borówkami lub malinami. To przepis na wersję standardową z białej mąki i z cukrem - raz na jakiś czas nie zabije :) Następnym razem spróbuję z inną mąką (myślę,  że kukurydziana, ryżowa lub kokosowa się sprawdzą) i ze zdrowszym słodzidłem. Przepis znalazłam kiedyś w Internecie, ale już nie pamiętam gdzie zatem źródła nie podam i mam nadzieję, że nie zostanę oskarżona o plagiat - to w końcu tylko ciasto naleśnikowe,  które przez większość osób jest wykonywane w podobny sposób :)

W każdym razie, omleciki są puszyste w środku i migiem znikają z talerza.

Na ok. 20 małych pancakes (z pełnej dużej łyżki):

Ja na śniadanie dla dwóch osób robię z połowy podanych poniżej proporcji.

- 4 jajka,
- 1 łyżka cukru (biały, brązowy, trzcinowy - co tam macie),
- 4 łyżki mąki,
- opcjonalnie ok.1/2 łyżeczki proszku do pieczenia (lepiej bezglutenowego),
- dodatki: co kto lubi :) miód, syropy, daktyle lub inne suszone owoce, świeże owoce....

Wykonanie:

Oddzielamy żółtka od białek.

Białka ubijamy na puszystą pianę, pod koniec ubijania dodajemy cukier i żółtka jaj. Łączymy składniki.

Dodajemy powoli przesianą przez sitko mąkę z proszkiem do pieczenia, jeśli go używamy i całość delikatnie mieszamy łyżką, tak aby składniki się połączyły, ale aby zachować puszystość masy.

Rozgrzewamy patelnię,. Jeśli posiada ona nieprzywierającą powłokę to nie ma konieczności używania tluszczu. Jeśli jednak musimy to zrobić to polecam rozsmarować cienką warstwę tłuszczu, np. oleju rzepakowego, silikonowym pędzelkiem lub kawałkiem ręcznika papierowego.

Wykładamy łyżką porcję masy, po 4-5 szt. na patelnię (moja 28 cm) i smażymy na niewielkim ogniu po kilka minut z każdej strony, tak, aby omleciki nabrały złotego koloru.

Układamy na talerzu z ulubionymi dodatkami.

Do tego kawa zbożowa z mlekiem bez laktozy i jest idealnie :)

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz